14. 8. 2013

Přechod na SeaMonkey

Firefox se poměrně rychle mění. Ne všechny změny jsou k lepšímu. Proslýchá se, že přijdou větší změny uživatelského rozhraní.

Všechno se mění, Firefox se tomuto trendu všeobecných poměrně rychlých změn přizpůsobuje. Jeho uživatelské rozhraní se zjednodušuje a čím dál víc se podobá rozhraní, jaké je známé z webového prohlížeče Google Chrome.

Po pravdě řečeno více se mi líbilo uživatelské rozhraní, jaké měl kdysi Netscape Navigator a po něm sada programů Mozilla suite. V duchu Mozilla suite pokračuje komunita vývojářů v projektu SeaMonkey. Tento projekt se mi docela líbí.

Co je SeaMonkey?

Je to celá sada aplikací:

  • webový prohlížeč
  • e-mailový klient
  • editor webových stránek
  • adresář

Tato sada programů má stejnou velikost instalačního souboru, jakou má instalace pouhého Firefoxu. Prostředí je tedy méně efektní a více zaměřeno na efektivitu. Start Seamonkey se mi zdá rychlejší než u Firefoxu nebo Thunderbirdu, když v těch programech nejsou doplňky. Já zatím nemám žádné doplňky instalované, ale časem určitě nějaké přibudou - minimálně doplněk na kontrolu pravopisu.

SeaMonkey budu teď používat. Snad se mi i později bude líbit stejně jako teď. Jsem docela zvědavý, jaké doplňky pro tuto sadu programů existují. Řada jich určitě bude stejná jako ty, které jsem používal ve Firefoxu nebo Thunderbirdu.

Na závěr ještě pár obrázků výchozího nastavení oken SeaMonkey.

webový prohlížečpoštaHTML editorHTML editor - zdrojový kódadresář