20. 4. 2008

Windows Vista Service Pack 1

Patřím mezi ty, kteří se nemohli dočkat, až jim Windows Update nabídne instalaci Service Packu 1. Stáhl jsem si ho ručně.

Opravný balíček jsem stahoval ze stránek Microsoftu.

Protože systém Windows Vista už nějaký ten týden používám, měl jsem mírné obavy jak instalace servisního balíčku dopadne. Přece jen je něco jiného instalovat opravný balík takového rozsahu do nově nainstalovaného systému nebo do systému, který už nějaký čas funguje. A taky platí že čím déle systém Windows funguje, tím vyšší riziko instalace service packu představuje.

Stažení balíku trvalo necelou hodinu, zřejmě ten opravný balík o velikosti přes 300 MB stahovalo více lidí a server Microsoftu byl sai dost vytížen. Pak jsem již mohl začít s instalací. Ta trvala zhruba půl hodiny a pak bylo potřeba restartovat počítač.

Po restartu trvalo spouštění systému Windows Vista poměrně dlouho. Už jsem měl obavu že se instalace Service Packu nepovedla a chtěl jsem počítač restartovat do stavu nouze, když se mi na monitoru objevila hláška o konfiguraci aktualizací a pak několik dalších hlášek. WinMonitor mi vše přečetl, takže jsem byl dobře informován o dění v systému. Ten nakonec normálně nastartoval a mohl jsem v něm začít normálně pracovat.

Není tedy důvod pro obavy před instalací SP 1 pro Windows Vista - instalace probíhá normálně, v systému můžete s WinMonitorem normálně pracovat. A to i v případě, že systém máte už nějakou tu dobu nainstalovaný.